22 aprilie 2013

Cheesecake fals

Inițial am vrut să fac o pască cu branză dulce vegană, chiar dacă la aflarea acestei vești mama mea a sărit indignată spunându-mi să nu mă prostesc și sa ramân la tradiționala pască românească cu brânză adevarată, de la vaci adevărate! Dar provocarea a fost cu atât mai mare! Să fie și vegană, și bună, și frumoasă, ca pentru masa de Paște! :o)

După un research de câteva minute pe internet, am renunțat la toate ideile acumulate și găsite din toate sursele  posibile și imposibile, de la vegane la raw, și mi-am zis: fie ce-o fi, eu o sa o fac după cap, după inspirație și după gust :P Cam așa a început aventura și orele de așteptare după mașina de făcut pâine să gate odată aluatul (pentru cine nu știe, nu mi-a ieșit niciodată aluatul dospit făcut cu mânuța mea, fară ajutorul de neprețuit al mașinii de facut pâine, cea mai buna prietenă din lume!)

Și cam asta a fost și acesta este rezultatul, nu prea o pască, ci mai mult un cheesecake, pentru că mi-a fost tare lene să ma apuc să împletesc frumos aluatul, ca de sărbatoare, așa cum se cade în orice gospodărie adevărată (și poate pentru că după două pahere de vin roșu, nu îmi mai ardea mie de a mă perfecționa în arta cofetăriei)



Ingrediente pentru un cheesecake mare!

Pentru aluat (rețeta aparține mașinii de făcut pâine - buttercream pe nume, evident adaptată). Iese mai mult aluat decat e nevoie, dar restul a fost făcut ghemotoace și azvârlit într-o tavă de muffins, direct în cuptor, la 180 de grade, cam 15 minute. Dacă nu aveți chef de așa ceva, atunci calculați din cantitățile de mai jos, cam 2/3 pentru aluatul de tartă.

  • 150 ml apă
  • 120 ml ulei vegetal
  • 1 linguriță de sare
  • 3 căni de făină
  • 4 linguri rase de zahăr brut
  • 3/4 linguriță de drojdie uscată
Se pun ingredientele în mașina de făcut pâine și se așteaptă cu nerăbdare terminarea programului de frământare și dospire, sau se poate face manual, sau se poate face orice alt aluat.

Când e gata aluatul, se aprinde cuptorul, la 180 de grade, se ia și se pune și se întinde într-o tavă de tartă sau vas de sticlă sau ce aveți rotund prin casă. Aluatul trebuie să stea și pe margini. Nu vă fie teamă dacă nu arată prea bine sau nu e uniform :o)

Se pune tava în cuptor, cam 10-15 minute, până ce e copt, dar nu rumen. Dacă începe să se rumenească, trebuie scos imediat (așa zic asta de parcă ar fi vreo regulă, dar urmați-vă instinctul și experiența, eu am facut așa ceva pentru prima oară, deci nu e nicio regulă, doar un sfat :o) ) 

În timp ce blatul se coace frumos în cuptor, se prepară crema de brânză falsă:

Ingrediente pentru cremă:
  • 1 pachet de 250g de tofu dulce (am folosit de la Fito Fitt că altceva nu am găsit pe moment)
  • 1 conserva de lapte de cocos (eu am folosit light)
  • 1/4 cană ulei de cocos (opțional, în cazul în care laptele e prea slab)
  • 2 plicuri de zahăr vanilat cu vanilie adevărată
  • 1/2 linguriță de sare
  • 4-5 linguri de zahăr brut
  • 6 lingurițe rase de amidon
  • 100g de stafide
Se pune tofu tăiat cubulețe împreună cu toate ingredientele în afară de stafide, în blender și se lasă până ce se obține o consistență cremoasă și fină. La final se aruncă și se amestecă cu mâna, nu cu blenderul, stafidele, încorporându-se (se vor scufunda, dar e bine și așa).

Când se scoate aluatul din cuptor, se toarnă crema peste, ajustând stafidele să nu se scufunde în același loc, și se pune iar tava în cuptor, cam 20-25 de minute sau până când crema s-a închegat sau aluatul e prea rumen să mai stea și are de gând să se ardă. Nu vă faceți griji dacă crema pare prea moale, ea se va întări pe parcurs ce se răcește.

Se lasă tarta la răcit și se păstrează acoperită în frigider. 

Aici s-a sfârșit aventura mea pre-pascală, născută din dorința de a încerca o pască frumoasă din branză falsă, și terminându-se cu acest cheesecake simplu, cam urâtel, dar delicios. Da, a ieșit neașteptat de bun, nu m-am putut abține și am mâncat mai mult de jumătate din el doar eu într-o singură zi! Să trăiască sala de mâine!

Din episodul următor: voi încerca să reproduc un cozonac festiv de Paște, în variantă vegană, pufos, aerisit și savuros, la fel de bun ca oricare altul făcut cu măiestrie de mâini iscusite (mă refer la minunatul cozonac al mamei mele). Vom vedea ce va ieși din asta, sper să nu ajungă brioșe sau biscuiți :P

Niciun comentariu: