11 martie 2012

Fursecuri cu fulgi de ovăz, nuci și stafide


Această rețetă este o adaptare mai puțin dulce și mai moale a celei de pe site-ul ohsheglows. Am eliminat de tot zahărul din compoziție, am înlocuit siropul de arțar cu miere și am pus mai mult lapte.
Trebuie să vă avertizez că aluatul fursecurilor este foarte foarte delicios. Atenție mare! A nu se mânca totul până ce ajunge în cuptor, mai ales dacă aveți copii :o)


Ingrediente pentru 18 fursecuri mari:
  • 2 căni fulgi de ovaz mărunți (eu am folosit marca Fortin, cei în ambalaj de hârtie la 500g)
  • 1 3/4 căni nucă prăjită și măcinată mai grosier
  • 3/4 cană făină albă de grâu
  • 1 linguriță bicarbonat de sodiu
  • 1 linguriță praf de scorțișoară
  • 2 plicuri zahăr vanilat Bourbon
  • 1/2 cană miere
  • 10 linguri lapte de soia (alternativ se poate folosi lapte normal sau chiar apă)
  • 4 linguri unt de cocos topit (sau ulei de floarea soarelui)
  • 1/2 cană stafide aurii
Se dă drumul la cuptor și se pune nuca la prăjit într-o tavă în care s-a așezat hârtie de copt.

Între timp se pun fulgii de ovăz, făina, bicarbonatul de sodiu, scorțișoara și zahărul vanilat într-un castron și se amestecă bine.

Când nuca e prăjită (nu foarte tare, doar până ce începe să se rumenească) se scoate din cuptor și se pune în robotul de bucătărie, mixând până ce e măruntă, dar în același timp să mai rămână și bucăți mai mari (cam 3 secunde).
Se toarnă nuca peste conținutul primului castron. Se pun ingredientele lichide: mierea, untul de cocos topit (sau uleiul) și laptele de soia. (Observație: dacă doriți fursecuri mai dulci, se poate folosi 3/4 cană de miere și atunci se pun doar 7 linguri de lapte). Se amestecă bine. La sfârșit se adaugă stafidele aurii, înglobându-se în aluat.

Se pregătește o tavă mare de cuptor, tapetată cu hârtie de copt. Se folosește o  lingură de înghețată pentru a forma fursecurile: se ia o cantitate care umple lingura bine și se așează în tavă. Alternativ, se poate folosi și o lingură normală, dar în acest caz se iau câte două linguri și se formează bile, care se așează în tavă. 
Din când în când se mai spală lingura (cea de înghețată sau cea normală).

Când s-a umplut tava (eu am pus câte 9 furesuri în tavă), se ia o furculită (care și ea se mai spală când devine lipicioasă) și se apasă bine furescurile, astfel încât să obținem discuri cam de 5-7mm (sub 1cm) grosime.

Se pune tava la cuptor, la foc mic, cam 10 minute.

Se scot fursecurile cu grijă, folosid o spatulă și se așează într-o tavă la răcit. Se pune a doua tavă la cuptor.

3 comentarii:

Anonim spunea...

buna seara,

fursecurile arata foarte foarte bine dar am o nelamurire,si anume:mierea la o temperatura mai mare de 40 de grade nu devine toxica?
eu una asa stiu,cel putin asa am citit mai peste tot.

cu drag ioana

Ami spunea...

Eh, da! Dar m-am gândit, *what the hell?! mierea e oricum mai bună ca zahărul!* așa că i-am dat bătaie ;)

Anonim spunea...

asa este, mierea la o temperatura >de 40 grade devine toxica; dar oricum este mai sanatoasa ca mierea. Eu folosesc mai mult lapte praf de soia, care oricum are zaharoza sau chiar zahar...