24 ianuarie 2012

Salată de avocado și quinoa


Am mâncat această salată sățioasă, proaspătă și plină de proteine la restaurantul vegetarian Bio Fresh din Timișoara (dacă nu ați fost, vă recomand să încercați) și mi-a placut foarte mult, și cu toate că porția a fost mai mică decât cea făcută de mine, mi-am satisfăcut și burta și simțurile cu ea :o) Așa că a urmat faza de reproducere a ei. Iată rezultatul!

Ingrediente pentru două porții normale sau una mare:

  • 1/2 cană quinoa uscată
  • 1 avocado copt
  • 2 lujeri de țelină medii sau unul mare
  • cam 5-6cm de tulpină de praz (se poate pune și mai mult, dar e destul de persistent gustul)
  • 2 linguri zeamă de lămâie
  • 1 lingură de semințe de floarea soarelui crude sau prăjite
  • sare după gust
Se pune la fiert quinoa cu o cană de apă, la foc mic, într-un vas acoperit. După 10-15 minute, când quinoa e deja fiartă și desfăcută și a absorbit toată apa, se stinge focul și se mai lasă acoperit vasul până se răcește (eu am fiert quinoa dimineața și am lăsat vasul acoperit până la amiază, când am preparat salata). 

Când s-a răcit quinoa, se pune într-un vas, peste ea se pun țelina și prazul feliate, avocado-ul tăiat iar deasupra, peste avocado, se toarnă zeama de lămâie. Se adaugă restul ingredientelor: sarea și semințele de floarea soarelui, amestecându-se ușor.

Un comentariu:

eliza spunea...

va recomand sa consumati quinoa in primul rand din punct de vedere al proprietatilor pe care acestea le detine iar in al doilea rand pentru faptul ca modul de preparare este f usor (asemeni orezului), eu mi-am cumparat la cantitatea de 500g de aici: http://ameplant.ro/produs.php?id=1680&denumire=Quinoa_ecologica_BIO_500g Recomand!