25 ianuarie 2012

Budincă de amaranth cu fructe


Ideală pentru micul dejun, pentru un pranz rapid sau pentru un snack de după-amiază, această budincă este încărcată cu energie pentru întreaga zi, conținând proteine complete, carbohidrați complecși, acizi grași omega 3, vitamine, antioxidanți și minerale.

Amaranthul este ideal pentru această rețetă, are un gust plăcut ce aduce a nuci, el se prepară foarte ușor, iar odată fiert, devine lipicios și închegat. Amestecându-l cu fructele uscate și nucile, se naște o budincă moale și omogenă. Găsiți amaranth la magazinele naturiste.

Ingrediente pentru o porție mare sau două pentru oameni normali :o)
  • 1/2 cană amaranth uscat
  • 2 1/2 cană apă
  • 1 banană mare zdrobită
  • fructe uscate după preferință, eu am pus 6 curmale și 8 prune, tăiate bucăți mai mici
  • nuci după preferință, eu am pus o lingură de caju lăsat în apă peste noapte și o lingură fistic crud
  • fructe proaspete de sezon, eu am pus 2 clementine
Se pune amaranthul la fiert cu apa într-un vas acoperit, lăsându-l cam 10 minute la foc mic. Se verifică: când e fiert trebuie să fie moale, lipicios și să se vadă marginile albe. Se mai lasă 5 minute dacă nu e fiert, apoi se lasă la racit în vasul acoperit.

Când e rece, se amestecă cu banana zdrobită, cu fructele uscate tăiate și cu nucile. Deasupra se pun fructe proaspete. Gata în maxim 16 minute! :o)

Niciun comentariu: