5 ianuarie 2011

Hummus varianta 2

Această rețetă simplă de hummus este inspirată de la colega mea de la servici, Ana, care de fiecare dată când prepară acest hummus, mi se pare atât de bun și fresh, încât mi-am permis să îl încerc și eu și să îl imortalizez pe blog :o) Îi mulțumesc Anei pentru această rețetă minunată!

Timp de preparare: 2 - 2.5 ore

Ingrediente pentru 2 porții (cam 1.5 căni, dar recomand să se facă mai mult, dacă tot stă atât în apă):
  • 150g năut nefiert (nu folosiți conserve, gustul nu se compară)
  • 1 lingură ulei de măsline
  • 2 căței de usturoi tăiați mărunt
  • 1 linguriță chimen măcinat
  • 1 linguriță coriandru măcinat
  • 1 lingură zeamă de lămâie
  • sare după gust
Se pune năutul în apă cu o linguriță de bicarbonat de sodiu peste noapte. Apoi se scurge de apă și se pune la fiert, fară sare. Ar trebui să fie gata cam în 1-1.5 ore, sau când boabele sunt moi și se sfarmă ușor. Se scuge apa și se lasă la răcit.

Când năutul e rece, se pune în robotul de bucătărie și se procesează până se obține o cremă moale și cât de cât fină, adăugând câte o lingură de apă dacă e necesar. Se adaugă apoi zeama de lămâie, uleiul, usturoiul, chimenul, coriandrul și sarea după gust.

2 comentarii:

Unknown spunea...

Buna Ami
Ai un blog foarte frumos, imi place retetele pe care le ai... si eu am vost strict vegana 5 ani... dar din motive de sanatate a trebuit sa ma reantorca la stilul de viata de dinainte, ovo-lacto-vegetarian.
Sant foarte curioasa sa cunosc ce retete postezi, asa ca voi fi cu "ochi pe tine".
Pe curand.

Ami spunea...

Multumesc :o)

Nici eu nu sunt 100% vegana, dupa cum s-a observat din postarea cu Roma :P, dar incerc mai ales in anotimpurile in care se gasesc legume si fructe autohtone sa am o dieta vegana. E mai greu iarna :o)